PROWADZENIA BLOGA - WŁASNE MIEJSCE W SIECI.

Prowadzenie bloga to czasochłonne hobby, ale jeśli sprawia nam przyjemność to znaczy, że jest to dobrze zagospodarowany czas. Od samego początku stworzyłam tą stronę z jednego powodu - aby dzielić się z Wami opiniami i spostrzeżeniami na temat danego produktu. Nosiłam się z tym zamiarem ponad rok i w końcu w pewien wakacyjny dzień powstał blog kosmetyczny. Jak widać wpisy pojawiają się z różną częstotliwością, co jest spowodowane pracą i innymi obowiązkami, jednak cały czas uwielbiam tworzyć nowe posty. Co pomaga mi w prowadzeniu bloga? O tym dowiecie się z dalszej części, więc serdecznie zapraszam do czytania.


Z organizacją czasu bywa u mnie różnie, ale odkąd planuję posty w kalendarzu jest o wiele lepiej. Dobra organizacja sprawdza się praktycznie wszędzie i warto nad nią popracować, w moim przypadku małymi krokami do celu. Kolejnym punktem, który ułatwia mi blogowanie jest pstrykanie zdjęć na minimum 2-3 wpisy za jednym razem, ale muszę przyznać, że nie zawsze mi to wychodzi. Jak wiadomo ustawianie, kombinowanie z kadrem to później ogrom sprzątania, ale na szczęście rekompensuje to efekt finalny, jeśli oczywiście jest taki jak oczekiwaliśmy. Podobają mi się estetyczne zdjęcia, dlatego cieszę się, że mogę je na tylu wspaniałych blogach podziwiać i czerpać inspirację. W dzisiejszych czasach nie potrzeba wyszukanej lustrzanki, bo nawet telefonem możemy wyczarować estetyczne zdjęcia, które będą się podobały czytelnikom.


Do obróbki zdjęć  używam prostego, intuicyjnego programu PhotoScape, który za darmo możemy pobrać z wielu stron internetowych. Na uwagę szczególną zasługuje funkcja rozjaśnienia, pogłębienia i trzy wykresy: koloru, nasycenia oraz luminacji. Jest to właściwie główne narzędzie, które służy mi do podrasowania fotek i śmiało mogę je Wam polecić. Niedawno odkryłam także program Canva, dzięki któremu można stworzyć oryginalne napisy, grafiki i upiększyć wygląd fotografii czy zakładek na blogu. Plusem jest także fakt, iż osoby początkujące nie powinny mieć problemu z jego obsługą, zajęło mi dosłownie kilka minut obeznanie się z wszystkimi funkcjami i narzędziami.

Systematycznie odwiedzam różne blogi, profile na Instagramie czy platformy ze zdjęciami lifestylowymi. To właśnie z tych miejsc czerpię inspirację i na chwilę obecną mogę śmiało powiedzieć, że znalazłam swój własny sposób na fotografie, dzięki czemu zajmuje mi to mniej czasu niż kiedyś. 


Moje podejście do prowadzenia bloga nie zmieniło się ani trochę od czasu opublikowania pierwszego wpisu. Nie zależy mi głównie na współpracach, artykułach sponsorowanych i innych profitach. Owszem, jeśli dana marka lub produkt mnie interesuje to chętnie poznam szczegóły i jest mi bardzo miło, że ktoś dostrzegł mój potencjał i okazał zainteresowanie blogiem, ale już kilkakrotnie zdarzyło mi się odmówić, ponieważ dana firma nie pasowała do mojej strony lub produkty, które oferowali nie wzbudzały we mnie zainteresowania. Dobrze jest dołożyć z blogowania do domowego budżetu, ale kwestia finansowa czy też w postaci darmowych kosmetyków nie jest wyznacznikiem dalszego funkcjonowania bloga. Przede wszystkim każda recenzja musi być rzetelna i prawdziwa, dlatego zawsze zastrzegam sobie prawo do obiektywnej opinii, to jest dla mnie w każdym wpisie najistotniejsze.


Jestem ciekawa co Wam pomaga w prowadzeniu bloga?
 Koniecznie podzielcie się własnymi spostrzeżeniami :)

Pozdrawiam
Patrycja

6 komentarzy:

  1. Prowadzenie bloga to coś fantastycznego!
    Dzięki temu można poznać mnóstwo wartościowych osób!
    Dla mnie to pasja i sama radość.
    Pozdrawiam poniedziałkowo :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Planowanie to podstawa, a i też pstrykam zdjęcia kilka wpisów do przodu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak, to zdecydowanie lepsza organizacja czasu :)

      Usuń
  3. Ja też robię dużo zdjęć, na pewno do kilku wpisów od razu;) jeden bałagan, jedno sprzątanie, a fotek dużo;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze.
pozdrawiam Was serdecznie :)

Patrycja.

Copyright © 2016 BeautyandChoice - blog kosmetyczny , Blogger